scope

Deze algemene verkoopvoorwaarden (hierna: AGB) zijn van toepassing op al onze online winkel op www.mysecondear.de Contracten tussen ons, de

MySecandear Audiology Group GmbH

REGENSBUBER STRAßE 5, 10777 Berlijn

Managing Director: Niklas Spichalsky, Julian Alexander Stechert

Districtsrechtbank Berlin-Charlottenburg, registratienummer: HRB 213510 B

Telefoonnummer: 030 3080 6040

E -mailadres: service@mysecondear.de

en u als onze klant.

  1. Alle overeenkomsten die tussen u en ons zijn gesloten in verband met het aankoopcontractresultaat met name uit deze verkoopvoorwaarden, onze acceptatieverklaring.
  2. De versie van deze algemene voorwaarden geldig wanneer het contract wordt geconcludeerd, is We accepteren geen
  3. verschillende voorwaarden van de klant. Dit geldt ook als we niet uitdrukkelijk bezwaar maken tegen de inclusie.
  4. Contractconclusie

    1. De presentatie en toepassing van artikelen in onze online winkel vormen geen bindend aanbod om een ​​aankoopcontract af te sluiten. U kunt alle items toevoegen aan de virtuele winkelwagentje tijdens het aankoopproces door te klikken op "naar de winkelwagentje" het hoortoestel of de accessoires. De winkelwagentje kan op elk moment worden aangepast met het toevoegen of verwijderen van artikelen. Klik op het winkelwagentje om bij de kassa te gaan en vervolgens op de knop "tot".
    2. Door een bestelling via de online winkel in te dienen door op de knop "Nu betalen" te klikken, dient u een wettelijk bindende bestelling in. We zullen de toegang van uw bestelling bevestigen die per e -mail via onze online winkel is ingediend. In een dergelijke e -mail is er nog steeds geen bindende acceptatie van de volgorde, tenzij de acceptatie wordt uitgelegd naast bevestiging van toegang.
    3. Een contract komt alleen tot stand als we uw bestelling accepteren door onze acceptatieverklaring of door de geordende items af te leveren.
    4. Als de levering van de goederen die u hebt besteld, niet mogelijk zou moeten zijn, bijvoorbeeld omdat de overeenkomstige goederen niet op voorraad zijn, zullen we verwijzen naar een acceptatieverklaring. In dit geval komt er geen contract tot stand. We zullen u onmiddellijk informeren en u onmiddellijk vergoeden.
    5. U wordt geïnformeerd over mogelijke leveringsvoorwaarden en mogelijke leveringsbeperkingen. Als u vragen heeft, neem dan gerust contact met ons op via e -mail naar service@mysecondear.de

      annuleringsbeleid

      Als u een consument bent, heeft u het recht op terugtrekking in overeenstemming met de wettelijke bepalingen:

      1. Recht op terugtrekking
      2. U hebt het recht om dit contract binnen veertien dagen in te trekken zonder redenen te geven.

        De annuleringsperiode is veertien dagen vanaf de dag waarop u of een derde partij die u noemt, die niet de koerier is die bezit heeft of heeft genomen.

        Om uw annuleringrecht uit te oefenen, moet u een duidelijke uitleg gebruiken (z B. Een brief die per post of een e -mail is verzonden) over uw beslissing om dit contract te annuleren. U kunt hiervoor het bijgevoegde sample -annuleringsformulier gebruiken, maar dit is niet voorgeschreven. U kunt ook elektronisch het monsterafnipformulier of een andere duidelijke uitleg op onze website (www.mysecondear.de) elektronisch invullen en verzenden. Als u deze optie gebruikt, zullen wij (bijvoorbeeld per e -mail) u een bevestiging van een dergelijke intrekking sturen.

        Om de annuleringsperiode te handhaven, is het voldoende voor u om de melding te verzenden naar de uitoefening van het terugtrekkingsrecht voordat de annuleringsperiode verloopt.

        1. gevolgen van de intrekking
        2. Als u dit contract annuleert, hebben we alle betalingen die we van u hebben ontvangen, inclusief de bezorgkosten (met uitzondering van de extra kosten, die voortvloeien uit het feit dat u een ander soort levering hebt dan die van ons die door ons wordt aangeboden , hebben de goedkoopste standaard levering gekozen) om onmiddellijk en uiterlijk binnen veertien dagen na de dag waarop de kennisgeving van uw intrekking van dit contract heeft ontvangen onmiddellijk terug te betalen. Voor deze terugbetaling gebruiken we dezelfde betalingsmiddelen die u in de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij er iets anders uitdrukkelijk met hen is overeengekomen; In geen geval wordt u in rekening gebracht voor vergoedingen voor deze terugbetaling. We kunnen de terugbetaling weigeren totdat we de goederen hebben geretourneerd of totdat u het bewijs hebt geleverd dat u de goederen hebt geretourneerd, afhankelijk van welke de eerdere tijd is.

          U hebt de goederen onmiddellijk en in elk geval in het uiterste binnen veertien dagen na de dag waarop u ons informeert over de intrekking van dit contract, om aan ons te verzenden of over te dragen. De deadline wordt bewaard als u de goederen voor de deadline van veertien dagen verzendt.

          U hoeft alleen te betalen voor enig verlies van waarde van de goederen als dit waardeverlies te wijten is aan een afhandeling van de kwaliteit, eigenschappen en functionaliteit van de goederen die niet nodig zijn.

          30 dagen geld-back garantie

          1. MySecondear Audiology Group GmbH biedt u een 30-daagse geld-back-garantie die verder gaat dan het wettelijke recht op opname. Dus je hebt 30 dagen om de goederen thuis in vrede te testen. De testperiode begint met het behoud van de goederen. De leverdatum van de logistieke dienstverlener is de datum van het ontvangen van de goederen door de klant.
          2. Als u, in tegenstelling tot verwachtingen, u niet 100%tevreden moet zijn, zullen we de volledige aankoopprijs terugbetalen. Voor dit doel bent u verantwoordelijk voor het verzenden van een e -mail naar service@mysecondear.de van tevoren dat u de goederen naar ons terugstuurt. U moet de goederen dan binnen 3 werkdagen aan ons teruggeven. De verzenddatum is hiervoor beslissend.
          3. Van de 30-daagse geld-back-garantie, alle gehoorapparaten en accessoires bevatten deze, die deel uitmaken van de basisapparatuur van het respectieve hoortoestel. Alle andere accessoires met serienummers zijn uitgesloten van de 30-daagse geld-terug-garantie.
          4. Onvolledig retourneert tijdelijk een vergoeding uitsluiting tot volledige terugkeer. Verbruiken zoals batterijen en filters zijn alleen in staat tot terugbetaling als gesloten collectieve verpakkingen.
          5. De 30-daagse geld-back-garantie is niet van toepassing op waterschade aan de goederen. De 30-daagse geld-terug-garantie is ook volledig uitgesloten in het geval van grof nalatige of opzettelijke schade aan de goederen, waarvoor hen verantwoordelijk is als klant.
          6. testapparaten

            Testapparaten mogen niet meer dan 2 weken bij de klant blijven na ontvangst. De testperiode van gehoorapparaten verandert niet als accessoires tijdens de testperiode in reparatie zijn.

            1. We nemen alleen de retourzending van de testapparaten over Europa en van een waarde van € 49 over. We nemen de retourzending niet over met minder goederen of buiten Europa.
            2. Leveringsvoorwaarden, Pre -Cash Betaling, Retentie van de titel

              1. We hebben recht op gedeeltelijke leveringen, voor zover dit redelijk voor u is.
              2. De leveringsperiode is ongeveer vijf tot zeven werkdagen, tenzij anders overeengekomen. Onder voorbehoud van de verordening in paragraaf 3 - Het begint met de conclusie van het contract (zie § 2).
              3. Als vooraf betaling moet worden gedaan bij het bestellen, wordt het contract gesloten door het enige dat wordt gedaan door het enige dat wordt verstrekt door uw bankgegevens en het verzoek om betaling door ons. Als de betaling niet is gedaan na de vervaldatum en een verdere betalingsherinnering, neemt de MySecondear Audiology Group GMBH ontslag uit het gesloten contract als gevolg van de niet -betaling. Als gevolg hiervan wordt de bestelling niet geleverd of overgelaten om te gebruiken.
              4. Als de goederen in levering zijn en, vanwege hun fout, niet kunnen worden geleverd, zelfs na drie pogingen om te leveren, behouden we de manier voor om zich terug te trekken uit het contract en om de kosten voor de verzending af te trekken bij het terugbetalen van de aankoopprijs. li>
              5. De geleverde goederen blijven tot de volledige betaling van de aankoopprijs In ons onroerend goed volgens §§ 449 BGB. < /li>

                Verzending van een hoortest als een voorwaarde voor levering

                1. Om u te leveren gehoorapparaten , hebben we de transmissie van een gehoord test nodig (dus -zo -called geluidsaudiogram ). Tenzij deze test ons binnen 30 dagen na de bevelbevestiging naar ons is gestuurd, behouden wij ons het recht voor zich uit te trekken uit het contract. In dit geval zou de bestelling niet worden geleverd. Als de aankoopprijs al door u is betaald, wordt deze terugbetaald.
                2. De gehoorapparaten Van de MySecondear Audiology Group GmbH worden individueel voorgeschreven op basis van de gehoortest die u hebt verzonden. Als er een overgevoeligheid is (zo -aangedreven hyperacusis of werving), moet u ons vertellen voordat u het gehoorapparaat verzendt.
                3. prijzen en verzendkosten

                  1. De prijzen voor gehoorsystemen en accessoires zijn te vinden op de startpagina en in het check-outproces. All prijsinformatie zijn in onze online shop Bruto prijzen inclusief de wettelijke omzetbelasting en zijn plus verzendkosten gemaakt. De verzendkosten worden gegeven in onze prijsinformatie In onze online winkel.
                  2. Als we aan uw bestelling voldoen in overeenstemming met sectie 4 (1) via gedeeltelijke leveringen, zullen verzendkosten alleen optreden voor de eerste gedeeltelijke levering. Als de gedeeltelijke leveringen op uw verzoek worden gedaan, berekenen we verzendkosten voor elke gedeeltelijke levering.
                  3. Als u uw contractuele verklaring in overeenstemming met sectie 3 effectief intrekt, kunt u de vergoeding van reeds betaalde kosten voor verzending aan u (retourkosten) aanvragen onder de wettelijke vereisten (zie voor andere intrekkingsgevolgen, sectie 3 (2)) .
                  4. betalingsvoorwaarden en vertraging

                    1. Het factuurbedrag voor verkoop, diensten en reparaties is te wijten aan de betaler met de levering/levering van de factuur. Gedeeltelijke betalingen zijn alleen mogelijk als ze vooraf zijn overeengekomen. Ze zijn op de hoogte van de betaling op het laatste moment als ze de gevolgen van de vertraging niet binnen 14 dagen na de vervaldatum en toegang tot een factuur veroorloven. Dit is niet van toepassing als u bewijst dat u niet verantwoordelijk bent voor de afwezigheid van de betaling. Het factuurbedrag moet tijdens de standaardtijd worden uitbetaald. De standaardrente is 5 procentpunten boven het basistarief voor het jaar.
                    2. Voor klanten die wettelijk verzekerd zijn, paragraaf 1, na ontvangst van de factuur/goederen. U betaalt alleen het verschil verminderd voor de subsidie ​​(uw eigen bijdrage).
                    3. De betaling van de aankoopprijs wordt gedaan door één -off -betaling. Als u uw betaling in termijnen wilt doen, neem dan contact op met Service@mysecondear.de. In het geval van providers van de derde partijen die in opdracht zijn gekregen voor betalingsverwerking, zijn de algemene voorwaarden van toepassing van deze providers.
                    4. U kunt kiezen voor de aankoopprijs en de verzendkosten volgens uw keuze voor ons betalingsproces in de online winkel . In het geval van een subsidie ​​-toestemming of betaling door Klarna, American Express, Amazon Pay, Apple Pay, Google Pay, PayPal, Shop Pay, EC/Maestro of Credit Card, zullen we op het vroegste tijdstip op het moment gereguleerd in paragraaf 1 regelen . Behalve voor intrekking is een verleende autorisatie ook van toepassing op verdere bestellingen.
                    5. compenseren en recht van retentie

                      1. U hebt geen recht om tegen onze claims te tellen, tenzij uw tegenvorderingen wettelijk zijn vastgesteld of onbetwist. Ze hebben ook het recht om tegen onze claims te compenseren als u complicaties of tegenvoringen van hetzelfde aankoopcontract beweert.
                      2. Als koper kunt u alleen een retentierecht uitoefenen als uw tegenvordering afkomstig is van hetzelfde aankoopcontract.
                      3. garantierechten

                        1. Wij zijn aansprakelijk voor items die worden geleverd voor materiële of wettelijke tekortkomingen volgens de toepasselijke wettelijke voorschriften, met name §§ 434 ev. BGB. De beperkingsperiode voor wettelijke claims voor defecten is twee jaar en begint met de levering van de goederen.
                        2. Elke verkoper garanties gegeven voor bepaalde artikelen of fabrikantgaranties van bepaalde artikelen of de fabrikanten van bepaalde items treden op naast de claims voor materiële of wettelijke gebreken in de zin van paragraaf 1. Details van de reikwijdte van het resultaat van dergelijke garanties resulteren Uit de garantievoorwaarden die kunnen worden ingesloten.
                        3. Als er defecten zijn die herkenbaar zijn wanneer de goederen worden ontvangen, moet u ze onmiddellijk na onderzoek weergeven. Defecten die niet op tijd worden weergegeven, worden als goedgekeurd beschouwd en de goederen zijn vrij van defect. Als er in zes maanden geen materieel defect is sinds de overdracht van het risico, wordt aangenomen dat de zaak vrij was van defect in het geval van een overdracht van gevaar (omgekeerd uit § 477 BGB).
                        4. Defecten moeten schriftelijk worden gerapporteerd in tekstvorm in overeenstemming met § 126B BGB.
                        5. aansprakelijkheid

                          1. Wij zijn aansprakelijk voor u in alle gevallen van contractuele en niet -contractuele aansprakelijkheid in het geval van intenties en grove nalatigheid in overeenstemming met de wettelijke bepalingen voor compensatie of vergoeding voor mislukte kosten.
                          2. In andere gevallen zijn we alleen aansprakelijk in andere gevallen - zo niet in paragraaf 4 - alleen als er een overtreding van een contractuele verplichting is, waarvan de uitvoering de juiste uitvoering van het contract in de eerste plaats mogelijk maakt en dat u kan regelmatig vertrouwen als klant (zo aangedaan om de kardinale verplichting) en beperkt tot de vervanging van de voorspelbare en typische schade. In alle andere gevallen wordt onze aansprakelijkheid uitgesloten, onder voorbehoud van de verordening in paragraaf 4.
                          3. In het bijzonder zijn we niet aansprakelijk voor gevallen die zijn gemaakt door onjuist verzonden hoortests of zijn door hen als klant tot stand gebracht. B. door belangrijke informatie over te laten over overgevoeligheid.
                          4. Onze aansprakelijkheid voor schade door de schending van het leven, lichaam of gezondheid en volgens de productaansprakelijkheidsact blijft niet beïnvloed door de bovenstaande beperkingen en uitsluitingen.
                          5. Informatie over de gehoorsystemen

                            1. De gehoorapparaten aangeboden door de MyScondear Audiology Group GmbH worden aan u gepresenteerd door de hoorzitting akoestische middelen van de Myscondear Audiology Group GmbH Li>
                            2. De MySecandear Audiology Group GMBH biedt adviesafspraken met de hoorzitting met akoestische middelen Voor het instellen van de hoortoestellen Na het maken van een afspraak. Deze datums worden vervolgens telefonisch of via videochat gemaakt. De hoortoestellen worden vastgesteld tijdens de benoeming door onderhoud op afstand. Van de aankoopdatum van de gehoorapparaten gedurende een periode van zes jaar van het gehoorsysteem via onderhoud op afstand im Aankoopprijs Inbegrepen.
                            3. De adviesdata aangeboden door MySecondear Audiology Group GmbH zijn geassocieerd met veel inspanning. Als u daarom de overeengekomen datum niet kunt opmerken, moet u deze minimaal 24 uur van tevoren annuleren.
                            4. De beoordeling van gehoorverlies neemt een gekwalificeerde MySecondear Hearing Acoustician over. In het geval van een hoge mate van gehoorverlies, vinden de inkomsten en het afdrukken van de oren plaats op onze site in Berlijn of door een van onze akoestici in uw regio.
                            5. Opmerkingen over de verwijdering van batterijen volgens Battg

                              1. Een batterij volgens de batterijwet (BATTG) is een consumptieartikel in de zin van sectie 92 (1) BGB, omdat het beoogde gebruik in consumptie is.
                              2. Batterijen en batterijen kunnen niet worden weggegooid in huishoudelijk afval. Eigenaren van oude batterijen moeten worden geregistreerd in overeenstemming met sectie 11 (1) s.1 Battg. Apparaatalcoholbatterijen worden uitsluitend geregistreerd via verzamelpunten die zijn aangesloten op het gewone ontwenningsysteem of het retoursysteem van een fabrikant.
                              3. U kunt de batterijen terugsturen of ze gratis teruggeven. We zijn beperkt tot de acceptatie van batterijen en batterijen die we in ons bereik zelf hebben.
                              4. Toepasselijke wet en plaats van jurisdictie

                                1. De wet van de Federale Republiek Duitsland is van toepassing op de uitsluiting van de VN -verkoopwet (CISG). Als u de bestelling als consument hebt ingediend en uw gebruikelijke verblijf in een ander land hebt op het moment van uw bestelling, blijft de toepassing van verplichte wettelijke bepalingen van dit land niet beïnvloed door de keus van de rechtszaak in straf 1.
                                2. Als u een handelaar bent en in Duitsland bent gevestigd op het moment van bestelling, is de exclusieve plaats van jurisdictie de zetel van de verkoper, Berlijn. Bovendien zijn de toepasselijke wettelijke bepalingen van toepassing op lokale en internationale verantwoordelijkheid.
                                3. Geschillenbeslechting: de EU -commissie heeft een internetplatform gecreëerd voor online geschillen. Het platform dient als een contactpunt voor de buitengerechtelijke regeling van geschillen met betrekking tot contractuele verplichtingen die voortvloeien uit online aankoopcontracten. Meer informatie is beschikbaar op de volgende link: http://ec.europa.eu/consumers/odr . We zijn noch klaar noch verplicht om deel te nemen aan een geschillenbeslechtingsprocedure voor een arbitragebestuur van de consument.
                                4. Versie Datum: 01.05.2022